על בסיס התפיסה כי עבודה היא בעלת תפקיד מרכזי בחייו של האדם הבוגר, כל דייר בכפר עידוד משולב בתכנית תעסוקה, המותאמת לו באופן אישי ,על פי יכולותיו הקוגניטיביות והפיזיות, על פי נטיותיו ועל פי אישיותו התעסוקתית. כיום קרוב ל-80 מעסיקים קלטו לשורותיהם עובדים מקרב דיירי הכפר.

רכז התעסוקה בכפר בשיתוף הצוות המקצועי, מאתר אפשרויות תעסוקה חדשות ומלווה את כל תהליך ההשמה. לכשנמצא מעסיק מתאים ועבודה מותאמת, נערכת הדרכה לקראת תהליך הקליטה וההעסקה של הדייר/ת. תוך התייחסות ממוקדת לקשייו  של הדייר מתוך שימת דגש על יכולותיו וכישוריו.

הדייר מלווה לאורך כל הדרך על ידי הצוות המקצועי של הכפר ועובר הדרכות בנושאים שונים פיתוח הרגלי עבודה ,עמידה בלוחות זמנים, התאמת קוד לבוש, התנהלות כדוגמת התנהלות מול עובדים אחרים, קבלת סמכות, ניהול תקציב ועד לפתרון בעיות אישיות וחברתיות במקום העבודה. התהליך כולל ליווי קבוע של רכז התעסוקה הדואג לקבל בקרה והערכה מהמעסיקים מצד אחד ומהצד השני לתגמל ולעדכן את הדייר העובד במשוב מתמיד.

60% מדיירי הכפר משולבים כיום בשוק העבודה בחברות וארגונים שונים במגוון תפקידים. המעסיקים הינם שותפים אמיתיים וזוכים לכל סיוע ותמיכה בהעסקת העובד המיוחד שלהם.

כל הדיירים מקבלים שכר עבור עבודתם, בהתאם לחוק התאמת שכר לאנשים עם מוגבלות.